Tvůrce mapy Anubis, Roald, se zapojil do diskuze o možných úpravách, které by podle něj mohly vyvážit současnou převahu útočné strany. Jeho návrhy nezahrnují jen drobné úpravy, ale i odstranění celých zón a změny klíčových tras.
Na hlavních turnajích v roce 2025 se opakovaně ukázalo, že mapa Anubis zvýhodňuje teroristy. Tato statistická nerovnováha vyvolala obavy mezi hráči i samotným tvůrcem mapy. Roald se přidal k diskuzi, aby představil svou vizi vyvážení mapy a vyslechl si názory hráčů.
Co přesně Roald navrhuje?
Roald představil dvě hlavní myšlenky:
-
Odstranění horní části bombsite A (tzv. Rugs). Podle něj by to oslabilo agresivitu teroristů a posílilo obranné pozice. Kdyby Rugs zmizely, obránci by mohli aktivněji kontrolovat Canals, B Short a most, aniž by se museli obávat obchvatu shora.
-
Posun cesty ke schodům pro T (T-stairs). V současnosti se teroristé k této pozici dostanou příliš rychle, což jim dává výhodu v počátečních soubojích. Úprava geometrie této cesty by vyvážila načasování a zvýšila šance obrany na kontrolu začátku kola.
Když jeden z hráčů navrhl přidání průchodu z CT spawnu do místnosti Storage, Roald reagoval, že je to zbytečné:
„Nemyslím si, že mapa potřebuje další „smyčku“. Pokud by bylo pro CT jednodušší nějakým způsobem pushovat po mapě, mohli by získat větší kontrolu nad mapou a rotovat přes Canals nebo mid. Spoluhráči by pak mohli rotovat dříve na základě těchto informací.“
Roald si uvědomuje, že navrhované změny mohou být příliš radikální:
„Možná až moc drastické, ale myslím, že stojí za to zkusit nějakou změnu. Nebo třeba posunout cestu k T-stairs trochu dál, aby se snížil timing ke schodům, a souboj mezi T-stairs a B-lower byl rovnocenný. Možná taky cesta z A main ke schodům T.“
Zdůrazňuje, že jeho cílem není mapu komplikovat, ale zachovat její rytmus a strukturu a zároveň udělat hraní za CT pohodlnější a konkurenceschopnější.
Pokud by se i část těchto změn implementovala, týmy by musely čelit nové metě na Anubisu. Útočná strana by přišla o část své úvodní výhody, zatímco obrana by získala více možností pro agresi a rotace. To by mohlo výrazně ovlivnit trénink, strategie pick-ban i výběr startovní strany na turnajích.
Zatím zůstávají Roaldovy návrhy ve fázi diskuze, ale už teď vyvolávají bouřlivé reakce v komunitě. S blížícími se majory a rostoucím počtem zápasů na Anubisu se otázka vyváženosti mapy stává stále aktuálnější.
proszę, naprawiłem pic.twitter.com/7DiHVLuh5g
— mtk (@emtekaa) April 14, 2025
I dont think the map needs another 'loop'. If it would be easier somehow for the CTs to push anywhere in the map, they can get more map control and also rotate through the Canals or mid and have teammates rotate earlier based on their information.
— Roald (@RoaldNL) April 14, 2025
Maybe too drastic, but worth to try some change imo. Or maybe move the path to the T stair a bit out to reduce the timing to T stair, so the T - CT fight between T stair and B lower is equal, perhaps A main to T stair as well. (2/2)
— Roald (@RoaldNL) April 14, 2025