FACEIT se 128 sub-tickovými servery je i v CS2 stále lepší volbou, hlásí profíci

  • 13. 09. 2023 15:00
Zdroj titulní fotografie: Reddit / MmX_A_

Rozkol v Counter-Strike komunitě ohledně tick rate (64 tick ve standardním matchmakingu versus 128 tick na třetích stranách) se zdá bude přetrvávat i v novém CS2, a to i přes zavedení "sub-tick" systému.

Jeden z nedávných úniků potvrdil, že CS2 servery na platformě FACEIT běží na 128 sub-ticku, zatímco oficiální matchmaking od Valve stále zůstává na 64 sub-ticku. Ačkoli společnost Valve inzerovala svůj nový a vylepšený systém sub-ticků, který měl s příchodem CS2 tyto rozdíly učinit irelevantními, zdá se, že to k sjednocení rozptýlené komunity stačit nebude.

Bývalý profesionální hráč Kenny "kennyS" Schrub vyjádřil svůj názor ohledně této problematiky: "Skutečně jsem trefil flick, který působil jako flick - Pistole jsou přesné - Spraye jsou možné," uvedl v příspěvku na Twitteru. Zároveň však dodal, že tato zkušenost může být jen "placebo", ale přesto pozitivní.

Jedna z primárních zbraní, AK-47, byla komunitou na oficiálních serverech nespočetněkrát hlášena jako rozbitá a nespolehlivá. Tento problém je však údajně rázem vyřešen změnou hodnoty "cl_updaterate" na 128, což může být dalším důvodem, proč by CS2 servery přece jen měly přejít na 128 sub-tick rate.

Bývalý polský profesionál Wiktor "TaZ" Wojtas se také podělil o své první zkušenosti se 128 sub-tickovými servery na FACEITu. Řekl, že "je to opravdu jiný pocit" a že "Je velký rozdíl v tom, jak musíte hrát oproti MM na FACEITu."

Vzhledem k tomu, že se profesionálové spíše shodují na tom, že FACEIT servery aktuálně působí a fungují oproti oficiálním serverům lépe, může být budoucnost a relevance Premier módu od Valve na kompetetivní scéně poněkud nejistá.

Aktuální hráčská CS:GO základna je již na vyšších úrovních z větší části zvyklá hrát na oddělených matchmaking platformách třetích stran, jako jsou FACEIT či ESEA. Valve se snaží tuto komunitu sjednotit, ale to může být obtížné, pokud oficiální servery nebudou konkurovat třetím stranám.

FACEIT a ESEA jsou již dlouhou dobu primární volbou mnoha profesionálů a těch, kteří aspirují na profesionální status či kariéru v tomto odvětví. Oficiální matchmaking v CS:GO žádné takové možnosti nenabízel, zatímco v CS2 se možná právě podaří tyto hráče přivést zpět. Na to, zda se však společnosti Valve nakonec podaří tyto problémy překonat, si budeme muset pravděpodobně ještě nějakou tu dobu počkat.

EDIT 14. 9. 2023

Aktualizace, kterou dnešním dnem Valve přinesla, tyto hodnoty srovnává v obojím případě pouze na 64 tick. V praxi to sice znamená, že bychom aktuálně měli, jak na oficiálních, tak i na FACEIT serverech, dosáhnout totožného herního zážitku, na druhou stranu však Valve znemožnilo tuto hodnotu měnit úplně, a tak budoucnost této problematiky je nyní neznámá.

Ohodnotit

0

Komentáře

Pro vložení komentáře se musíte přihlásit.