GEN.G CEO Arnold se nedávno v rozhovoru s bývalým LEC komentátorem Caedrelem dotkl důležitého tématu: proč mají profesionální hráči málo zájmu o komerční aktivity a jak by se to dalo změnit. Podle Arnolda je zásadní, aby byly do smluv hráčů zahrnuty motivační mechanismy, které by jejich účast na komerčních aktivitách, jako jsou streamy a propagace, přímo odměňovaly.
Arnold navrhuje, že by alespoň 20 % hráčských platů mělo být podmíněno účastí na streamování. Hráči by si tak nemohli dovolit ignorovat tuto část svých povinností, bez ohledu na to, zda mají přirozený talent na streamování nebo ne. Pokud by nesplnili dané cíle, jejich platy by byly kráceny. "Bez motivace hráči nechtějí být aktivní v obchodní sféře.
Kluby dnes spoléhají výhradně na sponzory, a protože většina hráčů dostává plat pouze za své herní výkony, nemají zájem o účast na dalších aktivitách," vysvětlil Arnold. Pro hráče je často jednodušší zaměřit se jen na to, aby dosáhli dobrých výsledků a podepsali nový výhodný kontrakt.
Arnold zmínil také příklady z UFC nebo her, jako je Valorant, kde se hráči aktivně podílejí na propagaci týmových značek a získávají za to podíl na zisku. Tento model jim dává smysl a motivaci, protože mají přímý vliv na své příjmy mimo hlavní soutěže.
Caedrel dodal, že mnoho hráčů nemá zájem o streamování nebo mediální dny a často nerozumí důležitosti budování svého osobního brandu. "Pokud hráči nepřemýšlí o své budoucnosti po skončení kariéry, čekají je velké problémy. Po skončení hráčské kariéry jsou možnosti omezené – buď se stanete trenérem, což je velmi těžké, nebo uspějete jako streamer, což se podaří jen málokomu," uzavřel Caedrel.
Arnold a Caedrel tak zdůraznili potřebu změn ve způsobu, jakým týmy i hráči přistupují k obchodním aktivitám, pokud chce esport růst a stát se dlouhodobě udržitelným odvětvím