Riot Games tiše pracuje na funkci, která by mohla zásadně změnit způsob, jakým se League of Legends hraje. V nejnovějších testech se totiž objevila možnost ovládat pohyb šampionů pomocí kláves WASD, tedy podobně jako ve střílečkách nebo RPG hrách. Novinka zatím není oficiálně dostupná, ale už teď vyvolává bouřlivou debatu v komunitě.
Co přesně Riot testuje?
Podle informací od SkinSpotlights, známého dataminera League of Legends, se v testovacím klientu objevily dva typy ovládání:
- Classic Controls – standardní pohyb pomocí klikání myší
- Modern Controls (WASD) – nový režim pohybu přes klávesnici
WASD will be coming as an new official input method
— SkinSpotlights (@SkinSpotlights) May 14, 2025
Flash has 3 settings, "Cursor", "WASD with Cursor Enhanced", "WASD with Cursor Fallback". Unsure what they do
Can still click to move under WASD
Has a toggle to smart cast to shoot in the direction your character is facing pic.twitter.com/lHceFXmI1A
Tato změna není jen kosmetická. Přesunutí pohybu na klávesy WASD si totiž vyžádalo kompletní přepracování rozložení ovládacích prvků:
- Pohyb: W, A, S, D
- Schopnosti: MB2 (pravé tlačítko), Shift, E, R
- Summoner Spelly: mezerník a F
- Itemy: 1, 2, 3, 5, 6, 7 a trinket na 4
Změna se tak dotýká téměř každého aspektu gameplaye, včetně pozic, kam budeš instinktivně sahat při hraní.
Flash jinak: směr podle kurzoru nebo pohybu?
Jednou z nejzajímavějších novinek je, že Flash můžeš nově sesílat třemi různými způsoby včetně módu, kdy se aktivuje ve směru, kam se právě pohybuješ:
- Cursor – flash směřuje ke kurzoru (klasika)
- WASD with Cursor Enhanced – hybridní režim
- WASD with Cursor Fallback – možná alternativa při kolizi ovládání
Další novinkou je volitelná funkce „Instant cast spells use the character move direction“, která způsobí, že se instantní schopnosti budou sesílat směrem, kterým se šampion právě pohybuje, bez nutnosti míření myší.
I když aktivuješ WASD režim, stále budeš moci pohybovat postavou i klikáním, což umožňuje zcela nový herní styl – kombinovaný pohyb. Tato možnost by mohla být ideální pro hráče, kteří přechází z jiných herních žánrů (např. Valorant, WoW), nebo pro nové hráče hledající intuitivnější ovládání.
Riot zatím mlčí. Přesto jde o důležitý signál
Oficiální vyjádření Riot Games zatím chybí a funkce není dostupná v běžném klientu, ale její přítomnost v testovací verzi naznačuje, že studio vážně zvažuje budoucnost League of Legends s různými režimy ovládání.
Vzhledem k tomu, že League of Legends vyšlo už v roce 2009 a dosud používalo prakticky neměnné schéma pohybu, jde o jeden z nejzásadnějších zásahů do uživatelského rozhraní za poslední roky.
Co na to komunita?
Názory hráčů se různí. Zatímco někteří změnu vítají a označují ji za „přirozený krok směrem k přístupnosti“, jiní se obávají, že WASD režim způsobí zmatek a znevýhodní tradiční hráče, kteří už mají zažité stávající ovládání.
V tuto chvíli není jasné, kdy a zda vůbec Riot tuto funkci zavede napevno. Pokud však testování půjde podle plánu, je možné, že se WASD pohyb stane volitelnou součástí hry už v některém z nadcházejících patchů v roce 2025.