Samolepky s podpisy hráčů na turnaji Shanghai Major 2024 se staly nejen symbolem podpory oblíbených týmů, ale také zajímavým investičním objektem. Samolepka JBa (Gold) z týmu Wildcard se ukázala být jednou z deseti nejdražších na trhu. Její popularitu vysvětlují nejen sportovní úspěchy hráče, ale i její jazykové konotace.
Hráč JBa, který hraje za Wildcard, není hvězdou na scéně CS2, ale jeho podepsaná samolepka způsobila mezi čínskými fanoušky doslova senzaci. V čínštině jeho totiž jméno „jībā“ (鸡巴) znamená „penxs“. Díky humorné konotaci je toto slovo aktivně používáno v běžné mluvě. Tato okolnost udělala z JBa samolepky předmět zájmu a přilákala mnoho kupců, zejména v Číně.
Popularita této samolepky rychle rostla a v současnosti je oceněna na 70 dolarů, což ji řadí na deváté místo mezi nejdražšími samolepkami na Major turnaji v Šanghaji. Je důležité poznamenat, že hodnota této samolepky převyšuje hodnotu podpisů mnoha slavných hráčů, což ještě více zdůrazňuje kulturní vliv v esportu.
Další samolepky také zaznamenávají vysokou úroveň zájmu, zejména mezi čínskými fanoušky. Tento trend dokazuje, že trh s esporty nezávisí pouze na individuálních úspěších hráčů, ale i na kulturních specifikách.
Popularita JBa samolepky ukazuje, jak nečekané faktory, jako je jméno nebo kulturní nuance, mohou ovlivnit esportový trh. To by mohlo sloužit jako precedent pro budoucí hráče a týmy, které by mohly takové prvky využít k vytvoření marketingových strategií.