Fanouškovský mód Classic Offensive, který byl ve vývoji osm let, byl náhle zablokován společností Valve bez jakéhokoliv varování či vysvětlení. Projekt sliboval přinést zpět atmosféru klasických verzí Counter-Strike, kombinující prvky minulých her s novými vylepšeními hratelnosti, a měl být dárkem pro dlouholeté fanoušky série.
Pro mnoho hráčů šlo o nečekanou a znepokojivou událost, protože mód byl schválen již v roce 2017 v rámci programu Steam Greenlight a jeho tvůrci úzce spolupracovali s Valve, aby se vyhnuli právním a technickým konfliktům.
need some communication on this from @CounterStrike
— WarOwl (@TheWarOwl) January 11, 2025
They've been working their asses off on this mod, and to get dropped without even an explaination is a slap in the face to the modding community. I'm not going to speculate on WHY this happened, because we don't know, but… https://t.co/CfwmwfzGyt
Historie vývoje
Myšlenka na vytvoření Classic Offensive se zrodila z touhy vrátit estetiku a ducha raných verzí Counter-Strike pomocí enginu CS:GO. Tým modderů získal schválení od Steam Greenlight v roce 2017 a aktivně pracoval na projektu podle doporučení Valve.
Během vývoje se tvůrci radili s právníky a dokonce provedli změny v projektu, aby vyhověli požadavkům Valve. Přesto byl mód odstraněn z publikace ihned po odeslání sestavení ke kontrole v prosinci 2024.
Vydání bylo plánováno na 25. prosince – na výročí vzniku módu, ale pět dní před plánovaným datem tým stále nedostal odpověď od Steamworks. Místo toho obdrželi automatické oznámení, že žádost byla „zamítnuta bez vysvětlení.“
Důvody konfliktu
Podle otevřeného dopisu vývojářů zveřejněného na sociálních sítích projekt striktně dodržoval pravidla modování na platformě Steam a vyhýbal se únikům zdrojového kódu či jiným porušením. Přesto se od roku 2020 komunikace se zástupci Valve prakticky přerušila.
Vývojáři se domnívají, že situace připomíná neoficiální „cease and desist“ (příkaz k zastavení činnosti), avšak bez formálního oznámení. To je obzvlášť zklamáním pro tým, který se projektu plně věnoval a někdy dokonce slevoval z kvality, aby dodržel pravidla.
V dopise vývojáři varují ostatní týmy před riziky spojenými se spoluprací s Valve, zejména pokud je mód spojen s multiplayerovými funkcemi a plánuje se jeho vydání přes Steam.
Závěr
Situace kolem Classic Offensive vyvolává důležité otázky ohledně podpory fanouškovských projektů v herním průmyslu. Projekty vytvořené nadšenci mohou být nejen dárkem pro komunitu, ale také způsobem, jak prodloužit životnost ikonických sérií.
Tým módu doufá, že se jim podaří obnovit dialog s Valve a vyřešit konflikt, aby mohl být projekt vydán. To by bylo důležitým krokem pro celou komunitu modderů, kteří investují roky práce do svých výtvorů inspirovaných legendárními hrami.
A statement from Classic Offensive about the Steam release situation
byu/FreeezingPancakes inGlobalOffensive